Hruboskalským skalním městem

Středně náročný výlet (červený stupeň obtížnosti) Hruboskalským skalním městem krásnou přírodou Českého ráje.

Délka výletu: 9 km
Obtížnost trasy pro mechanický vozík: náročná, vyžaduje doprovod
Obtížnost trasy pro elektrický vozík: náročná, vyžaduje doprovod
Vhodnost trasy pro kočárek: ANO
Vhodnost trasy pro seniory: ANO
Trasu doporučujeme za sucha!

Itinerář:
Lázně Sedmihorky
– Doubravice, Hrubá Skála (1,5 km) – zámek Hrubá Skála (3 km) – Valdštejn (6 km) – Sedmihorky (9 km).

Popis trasy:

Výlet začíná v lázních Sedmihorky (na parkovišti nejsou vyhrazena místa pro vozíčkáře). Odtud pokračujeme po zelené pěší značce do prudkého kopce o délce 400 m! (kritické místo – foto č. 1).

Po dalších cca 800 m opouštíme zelené značení a pokračujeme po lesní asfaltové cestě až k silnici. Zde odbočíme vpravo a prudším stoupáním se dostaneme na křižovatku u hřbitova a odtud po červené značce. Nejprve se dostaneme k zámku Hrubá Skála. Odtud po červené značce směrem na Arboretum Bukovina. Od arboreta pokračujeme po červené značce. Cesta se mění v písčito-kamenitou a stoupá prudce do kopce o délce 400 m! (kritické místo – foto č. 2).

V blízkosti cesty se nacházejí vyhlídky na skalní město, přístup je ztížený vzhledem ke kořenům na cestě! (kritické místo – foto č. 3).

Dále nás po cestě čeká stoupání a sjezd z mírnějšího kopce. Zde vedou přes cestu dva odvodňovací žlaby 10 x10 cm! (kritické místo – foto č. 4).

Následuje rovinka až k hradu Valdštejn. Z Valdštejna pak klesáme po červené cyklo směr Turnov. Po 1 km se dostaneme ke křižovatce, zde odbočíme vpravo na bílou cyklotrasu. Po ní pokračujeme kolem Čertovy ruky zpět na parkoviště do Sedmihorek.

Zajímavosti na trase a v jejím okolí:

Hruboskalské skalní město
Patří mezi nejznámější skalní města a je charakteristické impozantními věžemi dosahujícími výšky až 55 metrů a strmými kaňony.

Zámek Hrubá Skála
Renesanční zámek postavený na pískovcových skalách v současnosti slouží jako hotelové a kongresové centrum. Pro návštěvníky je zpřístupněna vyhlídková věž. Místo natáčení pohádky Princ Bajaja.

Arboretum Bukovina
Jedna z nejstarších sbírek dřevin a prvních pokusných ploch na pěstování severoamerických dřevin ve střední Evropě.

Hrad Valdštejn
Nejstarší dochovaný hrad v Českém ráji, místo natáčení mnoha pohádek a filmů, např. Princ Bajaja, Arabela, O uloupené divožence.

Příloha

Zdroj: Cesky-raj.info, Ceskyrajbezbarier.cz – RSS channel

– článek byl přijat prostřednictvím webové čtečky (RSS Autopilot) RSS kanálu nebo dle dohody – s laskavým svolením redakce Cesky-raj.info.

Obsah článku není nikterak modifikován.