VIP kolo, Haibike Affair RX Pro

V případě nabídky značky Haibike bychom si do naší VIP sekce mohli vybrat celou řadu kandidátů, ať už z řad hardtailů, celoodpružených biků, nebo třeba elektrokol. Vždyť nejluxusnější ze série e-biků, nazvaný Xduro FullCarbon Ultimate, má cenovku výrazně převyšující třísettisícovou hranici. My však tentokrát v kolekci německého výrobce zabrousíme trochu jinam, a sice mezi silniční modely. Ty se rozhodně řadí k těm neokoukaným, což je pro stále náročnějšího zákazníka mnohdy i celkem důležitý argument. Navíc, z technického hlediska se jedná o absolutní špičku, zvlášť v případě karbonových topmodelů. Na jejich samotném vrcholu stojí typ Affair RX Pro s „baťovskou“ cenou 209 999 korun.

BANNER_bike popisŠpičkový karbonový rám, u nějž je již na první pohled jasně zřetelná orientace na skloubení dokonalého přenosu energie a schopnosti pohlcovat otřesy, se nebojíme označit za malé umělecké dílo. Jeho puristický tvar s nádherným propracováním veškerých detailů je doslova pastvou pro oko. S obdobným citem a požadavkem precizní funkce však bylo voleno i osazení rámu, skládající se prakticky z toho nejlepšího, co se dá za peníze pořídit. Kompletní sada Shimano Dura-Ace, a to v elektronické verzi s přídomkem Di2, je zkombinována s karbonovými koly Zipp 303 s charakteristickým profilem ráfku. Celková hmotnost kola 6,2 kilogramu je pak sama o sobě dostatečnou vypovídající hodnotou o jeho kvalitách a zaměření.

Nyní již k rámu, jehož materiálem jsou uhlíková vlákna s označením Super High-Modulus. Nepřehlédnutelný je jak použitý sloping, či dnes takřka nepostradatelný plynulý přechod obloukovitě prohnuté horní trubky do sedlových vzpěr zadní stavby, tak i zúžení sedlové trubky ve své dolní polovině, či mohutně vyhlížející profil řetězových vzpěr. Oproti nim jsou ty sedlové doslova minimalistické a společně s horním přesazením sedlové trubky se jedná o naprosto zásadní prvky navyšující schopnost rámu pohlcovat otřesy a vibrace. Mezi neméně zdařilé detaily patří třeba zadní patky, dále kompletní vnitřní vedení veškeré kabeláže nebo čistě vyhlížející partie hlavy s 1,5“ spodním ložiskem. Do té je zasunuta celokarbonová přední vidlice s označením Superlight a dodatkem RDO Reverse Dropout. Konstrukce vidlice je zajímavá v tom, že jsou její ramena o něco více položena, než bývá zvykem. Vše je doplněno speciálními patkami, které kolo posouvají vzad, a starají se tak o standardní rozvor. Toto netradiční řešení, které má v praxi navyšovat schopnost vidlice pružit v předozadním směru, a lépe tak pohlcovat otřesy, opravdu funguje, což již stačily ověřit mnohé praktické testy. Snaha konstruktérů zlepšit pohodlí přední části kola musela být s příchodem kónických sloupků vidlic opět navýšena a Haibike se s tímto úkolem popral se ctí.
BANNER_designshoes popisJedním z nejzásadnějších komponentů jsou samozřejmě kola Zipp 303, která patří i k našim redakčním oblíbencům – díky své rychlosti, tuhosti i značné univerzalitě, bez nutnosti preference spíše rovinatějších tratí. Baculatější tvar průřezu ráfků má své jasné opodstatnění, aerodynamika zde hrála prim, což ostatně podtrhuje rovněž ne zcela rovný povrch bočních ploch ráfků, které jsou posety množstvím miniaturních důlků – podobně jako třeba golfový míček. Tato úprava má údajně stejně zásadní vliv pro optimalizaci aerodynamiky jako samotné patentované teroidní rozšíření ráfku.

K elektronické sadě Dura-Ace není pak co dodat – kdo jednou vyzkoušel technologii Di2 ve vrcholném provedení, často již nechce nic jiného. Z našeho pohledu jsou však ještě zajímavější některé další komponenty, jako třeba sedlovka Haibike Carbon Flex s rozdvojenou horní partií, nabízející doslova příkladné pohlcování nerovností.

Pořídíte-li si tedy některý ze silničních topmodeů značky Haibike, budete mít nejen kolo naprosto konkurenceschopné v profipelotonu, ale navíc takové nepotkáte při každém svém tréninku či závodě, což se stále více počítá.

Cykl.czRSS channel

logo popis

Zdroj: Cykl.czRSS channel 

– článek byl přijat prostřednictvím webové čtečky RSS kanálu – s laskavým svolením redakce Cykl.cz.

Obsah článku není nikterak modifikován.

You may also like...